Cultură

Strategia pentru Cultură a Municipiului Brașov 2015-2030

Strategia culturală constă în structurarea unui sistem de acţiuni care să poată asigura realizarea obiectivelor pe termen mediu şi lung. Aceasta presupune o repartizare eficientă a responsabilităţilor între comunitatea culturală, instituții, societatea civilă, grupuri culturale, grupuri asociative şi, nu în ultimul rând, autorități cu decizie administrativă și politică.

În anul 2015, la solicitarea Primăriei Brașov și Agenției Metropolitane Brașov, s-a realizat de către Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală studiul “Consum și practici culturale în rândul populației municipiului și zonei metropolitane Brașov”. Acest studiu a analizat două eșantioane distincte, respectiv 800 de persoane din Municipiul Brașov și alte 315 din Zona Metropolitană Brașov, rezultatele sale fiind considerate în elaborarea strategiei culturale.

În formularea strategiei și a politicilor sale culturale Brașovul își propune să găsească răspunsuri la o serie de întrebări esenţiale:

  • Cum poate deveni cultura un factor de coeziune socială, contribuind la o mai mare coerență actului de cultură?
  • Cum se poate realiza un climat cultural care să promoveze comunicarea între numeroasele colectivităţi atomizate la nivelul Brașovului și a zonei metropolitane?
  • Cum se va realiza la nivel local, acceptarea şi susţinerea diferenţelor şi a diversităţii de practici şi expresii culturale?
  • Care sunt elementele strategice care pot repoziţiona cultura, aducând-o de la periferie în centrul politicilor publice, ca parte a eforturilor de dezvoltare durabilă?
  • Care sunt segmentele pe care trebuie intervenit cu prioritate pentru stimularea interesului pentru cultură?

Pentru mai multe informații, puteți consulta documentul Strategia pentru cultură a Municipiului Brașov.

Agenția Metropolitană Brașov urmărește păstrarea și promovarea patrimoniului cultural național, ca marcă de identitate locală, iar realizarea acestui obiectiv presupune implementarea de proiecte pentru punerea în valoare a acestuia. De asemenea, AMB este preocupată de facilitarea accesului tinerei generații și a grupurilor defavorizate la educație și cultură, implementând o serie de proiecte cultural-educative la nivelul Zonei Metropolitane Brașov.

Încă de la înființare, Agenția Metropolitană Brașov, prin proiectele derulate, a fost implicată în activități de promovare a patrimoniului istoric material și imaterial, dar și în activități cu caracter educativ cu privire la importanța cunoașterii istoriei locale, a simbolurilor comunității și păstrării și conservării acestora, prin facilitarea  accesului copiilor la cultura scrisă, arta și prin promovarea spiritului creativ al elevilor.