4 aprilie, 2019

Piste de biciclete în Zona Metropolitană Brașov

Propuneri:

1. Brașov – via Schaeffler – Cristian – Râșnov, cu ramificații Râșnov – Bran și Râșnov – Zărnești

2. Brașov – Ghimbav – Codlea

În ce condiții ați utiliza aceste piste de biciclete și cum credeți că ar trebui să fie? Ex. Lățime, apropiere sau distanță de drumurile naționale sau județene,  dotări, asfalt sau pavaj, elemente care să asigure siguranța bicicliștilor.

avatar
  Subscribe  
cele mai noi cele mai vechi cele mai votate
Notifică-mă după
Lupu Daniel
Lupu Daniel

Latime de 1m, fiecare banda (dus-intors) + asfalt. Cate un loc in care sa putem gasi echipament de reparat, in caz de probleme la bicicleta.

Ciolan Adrian
Ciolan Adrian

1m pe sens pista de bicicleta la o distanta de cel putin 2 m de carosabil, sa die executate cu asfalt si sa fie dotate cu refugii/parcari pentru biciclete.

Robert
Robert

Propunerea 1: Brașov, str. Carierei – zona trebuie curățată, igienizată și trebuie vorbit cu locuitorii să nu mai arunce gunoi acolo fiindcă arată dezolant. Pista poate fi asfaltată pentru că facilitează și accesul celor care merg la serviciu în zona Schaeffler cu bicicleta. Pista trebuie să fie neapărat separată de traficul auto, să fie conformă cu standardele internațional. N-ar strica să fie și niște băncuțe din când în când, la umbra unor copaci plantați. În zona Măgurele trebuie iarăși făcută curățenie și vorbit cu localnicii să arate decent zona că e jale. Trebuie și indicatoare de orientare ca să știe… Citește mai mult »

Romica
Romica

Lățime 1 m. pe sens și delimitată de carosabil cu borduri, pentru o mai buna siguranta a participantilor la trafic, atat biciclisti cat si conducatori auto.

Mircea Moldovan
Mircea Moldovan

Brasov – Sacele. Latime de 1m, fiecare banda (dus-intors) + asfalt.

Ivanciu radu
Ivanciu radu

Ar fi indicat cand organizați,plimbări sa impunerii ca toti participantii sa aibe in dotare veste reflectorizante.

Viorel
Viorel

Le-as utiliza si daca ar fi asfaltate si neasfaltate. Prefer asfalt. Un oras european TREBUIE sa fie legat de toata zona metropolitana cu piste de biciclete. Asta deja nu mai e o optiune ci o necesitate si o dovada de civilizatie. Din pacate suntem condusi de niste giboni burtosi in mare parte soferi de diesel care nu inteleg nevoia de mobilitate pe 2 roti. Avand in vedere ca un ghidon de bicicleta moderna are si 80-90 cm latime, banda nu trebuie sa fie mai ingusta de 1m. Asadar ca sa treaca 2 biciclisti din sensuri opuse e nevoie de macar… Citește mai mult »

Vlad
Vlad

In conditii de siguranta deplina! Ferite de trafic prin mijloace fizice, minim o bordura, ideal si o zona verde. Intrebarea „cum ar trebui sa fie” este stupida! Lumea e plina de piste de biciclete! Dati un telefon la cineva in Austria, in Franta etc. Parca brasovul era infratit cu niste orase? Luati exemplu de acolo. Nu trebuie sa reinventati roata, doar sa o FACETI!

Daniel
Daniel

Amplasate la distanta de minim 1m fata de carosabil si cu o latime de minim 1,5m. Ideal ar fi sa fie asfaltate, nu pavate.

Andrei Pisarciuc
Andrei Pisarciuc

1m minim pe fiecare sens, ambele sensuri pe aceeasi parte, cu indicatoare care sa ghideze bicicliștii către aceste piste.

Propuneri aditionale
Marcaje pentru bicicliști:
1. Piața Unirii – Str. Capitan Ilie Birt – Str. Pe Tocile – Str. Învățătorilor – Str. Podul Crețului – Pietrele Lui Solomon (cel mai frecventat traseu din oraș)
2. Cramele lui Decebal – Bulevardul Muncii – La Iepure
3. Reamenajarea acostamentului dintre Timisu de Jos – Calea București.

razvan
razvan

Cel mai important e sa fie cat mai departe de soseaua pe unde trec masinile. Tb sa respiri aer curat si nu fum, tb sa te bucuri de liniste si nu de claxoane. Daca se fac drumuri pentru biciclete in afara orasului, grupul tinta nu trebuie sa fie doar navetisti, trebuie ca , de exemplu, o familie cu copii sa se poata relaxa in weekend pedaland impreuna.

razvan
razvan

Propuneri : Prejmer – Harman – Brasov, Harman – Sanpetru – Brasov

Dodo
Dodo

Departe de drumurile principale!
Pot fi asfel pt navetă (vii obosit de la munca dar in siguranță), dar și pt agrement, oferind provelisti frumoase/popasuri (…turism) și poate si amenajări diverse.
De-a lungul apelor sau pe la marginea pădurilor se pot gândi trasee si frumoase, si destul de late, pe ambele sensuri. ( mă refer, de ex. la bv -zarnesti😊)Zona e ofertantă și e important să gândim bine și fără zgârcenie un început bun, pe care ni-l dorim de mult. Știm exact de prin alte părți cum ar putea arăta!…

Eugen Stoica
Eugen Stoica

Lățime 2,5 metri cu dublu sens- daca vor exista aceste piste, trebuie să ai loc când întâlnești alt biciclist din sens opus, asfaltate pentru că au perioada de exploatare mult peste media unei șosele.
Sa fie la minim 5 metri de șoselele.
Trasee pot fi nenumărate, sa poți să mergi in orice localitate din imediata vecinătate a Brașovului pe bicicleta, fara sa ai stres de intalnirea cu mașinile.

Serban Sovaiala
Serban Sovaiala

1 m pe sens, asfalt, la 2 m minim de sosea, nu trebuie sa urmeze acelasi traseu ca drumul de autovehicule.

szasz varga szoreny
szasz varga szoreny

Brasov Codlea,merg des pe acolo.sa fie conform cu standardele europene.

Melinte Daniel
Melinte Daniel

Pentru Brasov -Rasnov, traseul ar trebui sa fie pe langa padure,nu pe langa sosea. In rest, cred ca sunt standarde privind latimea. Nici prea lata, nici prea scurta.

Adrian Moldovan
Adrian Moldovan

Peste tot pe unde sunt minim 3 benzi, pentru început. Altfel, trasee lungi separate total de șosea – unde se poate, cel putin 1m pe sens; nu e musai să fie asfaltate, dar n-ar fi rau. Dacă șoferii nu ne vad prin trafic ei cred ca am renuntat – sa dam si un exemplu concetățenilor. Hai sa desființa locurile de parcare de pe lângă birouri si centru si toti vor dori benzi de biciclete prin oraș.

Adrian Moldovan
Adrian Moldovan

Peste tot pe unde sunt minim 3 benzi, pentru început. Altfel, trasee lungi separate total de șosea – unde se poate, cel putin 1m pe sens; nu e musai să fie asfaltate, dar n-ar fi rau. Dacă șoferii nu ne vad prin trafic ei cred ca am renuntat – sa dam si un exemplu concetățenilor. Hai sa desființa locurile de parcare de pe lângă birouri si centru si toti vor dori benzi de biciclete prin oraș.

Maximilian Munteanu
Maximilian Munteanu

S-a discutat mult pe acest subiect, inclusiv într-un grup de lucru unde erau și participanți de la AMB. De ce nu luați legătura cu acești oameni? E mai comod așa? 🙁

Mx

Larisa Andrei
Larisa Andrei

”Cum să fie” spun normele de proiectare:
http://www.mdrap.ro/userfiles/Ghid%202016%20-%20draft%20final%20v5_2%20(2).pdf

Nicolae-Stefanel Rusu
Nicolae-Stefanel Rusu

Brasov – Cristian e musai sa fie facuta. Pista ar usura deplasarea la locul de munca cu bicicleta al celor care lucreaza in zona respectiva. Trebuie facute 2 benzi, cate una pt fiecare sens, late de cel putin 1m si la o distanta suficienta fata de carosabil asa incat sa fie asigurata siguranta ciclistilor. Trebuie construite refugii si igienizata zona, bine marcata.

Dorin RADU
Dorin RADU

O initiativa buna. Sper sa se si materializeze. Latime minim 1m fiecare banda. Exista normative pentru proiectare.

Meluș Negrescu
Meluș Negrescu

În primul rând trebuie spus că la actualul trafic de biciclete care se știe că e relativ foarte scăzut, trebuie să se permită dublu sens pe singurele benzi existente pe multe străzi din orașul Brașov, cum ar fi de exemplu banda de pe Iuliu Maniu sau de pe Kogălniceanu: garantat că ore întregi n-ai să întâlnești niciun biciclist venind din sensul contrar. Singurii care-ar fi deranjați ar fi șoferii care oricum se supără numai când văd un biciclist în fața ochilor, oriunde inclusiv pe banda de biciclete. O altă problemă foarte gravă este delăsarea constructorului ca și a celui care… Citește mai mult »

Meluș Negrescu
Meluș Negrescu

Și încă o propunere pentru strada Hărmanului unde cel puțin între intrarea în oraș de la Lidl și giratoriul de la Vlahuță, se poate face foarte bine pista de biciclete pe trotuarul pe care oricum nu prea se vede niciun pieton.

Cristian Vintila
Cristian Vintila

Imi doresc drumuri de bicicleta dupa modelul Eurovelo R1, cu precadere de 400cm latime (ambele sensuri) delimitate de traficul rutier cu o zona verde de cel putin 150cm. Doresc sa pot calatori pe bicicleta cu toata familia, deocamdata cu cei doi copii in remorca atasata bicicletei. Spatiul sa permita sotiei sa pedaleze in parallel cu remorca pentru a putea supraveghea copiii. Noi am calatorit deja astfel in concedii, mii de km in Ungaria, Austria, Germania, Olanda.

Madalina
Madalina

– Pista sa fie neaparat separata de traficul auto pentru siguranta biciclistilor, altfel pistele nu vor fi folosite decat de foarte putini biciclisti, de catre cei foarte curajosi care si acum au curajul sa mearga cu bicicleta pe marginea drumului – Distanta fata de sosea: min 2 metri – Pistele pot fi gandite inclusiv pentru a fi utilizate si de catre turisti si atunci ar trebui sa fie ceva mai departe de sosea in anumite zone pentru ca acestia sa se bucure de peisaje. – Latime pista de biciclete: 2m (1 m dus, 1 m intors); – Suprafata de rulare:… Citește mai mult »

Radu Flitar
Radu Flitar

Propunere: Brasov – Sanpetru ( – Bod)

Movileanu Alex
Movileanu Alex

Ar fi fain sa se faca … dar nu prea cred …

Ciociu Adrian
Ciociu Adrian

Brașov – Codlea. Să nu mai fim scoși pe șanț…

Coralia
Coralia
Cirlan Vasile
Cirlan Vasile

Brasov-Sanpetru-Bod cu intrari in marile cartiere rezidentiale Subcetate si Sanpetru Residence si acces la dealul Lempes

Fatu Nicolae
Fatu Nicolae

Este necesara o pista de biciclete Brasov Codlea.

Horațiu Popescu
Horațiu Popescu

Pista de biciclete Brasov-Codlea este obligatorie!

Marius
Marius

1. Brașov – via Schaeffler – Cristian – Râșnov, cu ramificații Râșnov – Bran și Râșnov – Zărnești Amplasare cat mai departe de strada/cale ferata (poluare si deraieri ale trenurilor), lățime 1-1,5 m. pe sens cu asfalt, dotate cu parcari si refugii pentru biciclete, cu indicatoare care sa ghideze bicicliștii către aceste piste. 2. Brasov – Ghimbav – Cristian: amplasare la cel putin 5 metri de drum, lățime 1-1,5 m. pe sens cu asfalt 3. Ocolitoare Bran – Rasnov – Cristian – Brasov – pana la Decathlon, cu intrari in diverse cartiere din Brasov (precum ocolitoarea pentru autoturisme) Amplasare cat… Citește mai mult »

Dan Ionescu
Dan Ionescu

Frumos .De mult timp așteptam o asemenea inițiativă .Am umblat mult prin Germania și am văzut așa ceva . 2 m lățime , cred că ar fi perfect . Din loc în loc , niște bănci , n-ar fi rău să existe .Distanța față de șosea , minim 3 m. Separată , clar , fizic , de șosea ….

Ovidiu Zachia
Ovidiu Zachia

Voteaza / Propune de trasee de biciclete:
Voteaza urmatoarele trasee
Brasov (din cartierul Liziera Brasov) > Harman Gara
(se evita traversarea cai ferate, trece pe sub ocolitoarea Brasov)
Din Harman gara se bifurca si o ramura merge catre Prejmer
(se evita traversarea cai ferate si se conecteaza la pista de biciclete dintre Prejmer si parcul industrial).
O ramura leaga Harman Gara de Harman centru
din Harman centru:
Harman centru Bod
Harman centru Sanpetru
Harman centru Podu Olt (trece prin parcul industrial Harman)
Propunerile ar putea fi parte dintr-un tur al bisericilor fortificate.

Morosanu Dan
Morosanu Dan

Buna Propunerea

Florentina
Florentina

Brașov – Sânpetru – Hărman nu se poate? Sunt mulți bicicliști aici!

Stoian Mihai
Stoian Mihai

Mie personal mi-ar folosi foarte mult aceste piste. Intrucat am parintii din Moieciu, in sezonul cald parcurg foarte des acest drum pe bicicleta. Este un calvar si un joc de nervi sa parcurgi acest drum pe 2 roti, datorita in parte drumului, in parte soferilor nerespectuosi. Mi-ar placea ca pistele sa EXISTE in primul rand! apoi la nivel de detalii si pretentii, ar fi superb sa fie delimitate fizic de benzile AUTO. Latime minim 1 m pe sens. din 5 in 5 km un minim de scule necesare in caz de urgenta, desi aici este discutabil deoarece sunt convins ca… Citește mai mult »

Octavian Nitra
Octavian Nitra

Sunt in oras cateva drumuri care s-ar putea converti destul de usor la bicicleta.

De exemplu Strada Minerva, ce are o zona lata verde. Ar ajuta la legarea Tractorul (Coresi) de Zona Carrefour. Ar mai lipsa o bucata pana la Strada Zaharia Stancu.

Constantin Schiopu
Constantin Schiopu

Pista de la propunerea nr:2 se poate continua astfel: Brasov -Ghimbav-Codlea ar trebui extinsa la -Halchiu- Satu Nou-Lacurile Doripesco-Dumbravita si in contiunuare la Codlea … eventual Crizbav.

Arhiva