Apel: CREA-CULT-2024-COOP (European Cooperation projects)
Proiect coordonat de: Municipalitatea din Milano
Perioada de implementare: 28 de luni, începând cu septembrie 2024.
Parteneri: COMUNE DI MILANO (Italia) , XARKIS LTD (Cipru), REDE DLBC LISBOA - ASOCIACAO PARA ODESENVOLVIMENTO LOCAL DE BASE COMUNITARIA DE LISBOA (Portugalia), GEMEENTE ALMERE (Olanda), ASSOCIATION INTERNATIONALE POUR LA BIENNALE DE JEUNES CREATEURS DE L'EUROPE ET DE LA MEDITERRANEE (Belgia), ACTIONAID HELLAS ASTIKI MI KERDOSKOPIKI ETAIRIA (Grecia), ISTITUTO EUROPEO DI DESIGN SL (Spania)
Buget total al proiectului: 1,426,821.20 de euro
Finanțare către AMB: 66,005.16 de euro
Buget total AMB: 94,293.09 de euro
Descriere proiect: Proiectul Feed Your Future a pornit din experiența și rezultatele Food Wave (https://foodwave.eu/), un proiect cofinanțat de Comisia Europeană în cadrul Programul DEAR având ca scop crearea unei noi alianțe între instituții, societatea civilă și tineri pentru un viitor verde, incluziv și durabil al orașelor noastre.
Sistemul alimentar este un factor major al schimbărilor climatice, deoarece producția de alimente la nivel mondial este responsabilă pentru o treime din emisiile globale de gaze cu efect de seră. În plus, mai mult de o treime din producția globală anuală de alimente se irosește, producând un impact semnificativ asupra climei și asupra mediului. Schimbarea sistemului alimentar (modele de producție și consum) este un aspect cheie pentru a face față schimbărilor climatice, atât în plan economic cât și în viața de zi cu zi.
Feed Your Future va valorifica realizările și metodologia FW, concentrându-se pe stimularea artiștilor și lucrătorilor din sectorul creativ, sporind puterea artei de a influența atitudinile și dezbaterea publică și de a aduce schimbări la diferite niveluri, inclusiv politici la nivel local, regional și nivel european.
Obiective specifice:
O.1 Promovarea rolului artei publice în creșterea gradului de conștientizare cu privire la schimbările climatice și sustenabilitatea alimentară influențând politicile publice și dezbaterile. Aceasta va implica:
O.1.1. Promovarea inovației în spectacolele de artă publică, în special acțiunile stradale conduse de tineri.
O.1.2 Facilitarea schimbării sistemului în sectorul creativ, deoarece proiectul va consolida capacitățile sectorului creativ să integreze practicile ecologice și să-și reducă impactul asupra mediului, sporind cunoștințele artiștilor cu privire la provocările globale ale agendei 2030 și în special asupra schimbărilor climatice.
Indicatori de evaluare:
- Tineri artiști și interpreți implicați; număr de referință = 1200.
- Tineri activiști implicați și instruiți; număr de referință = 800.
- OSC implicate; număr de referință = aproximativ 40.
- Instituții implicate; număr de referință = 21.
- Spectacole de artă inovatoare și acțiuni stradale; număr de referință = 95.
- Tineri artiști formați prin proiect; număr de referință = 34.
- Influenceri care contribuie la activitățile proiectului; număr de referință = 40.
- Artiști/profesioniști creativi care integrează practici durabile.
O.2 Consolidarea muncii creative artistice și dinamice a tinerilor artiști, designeri, artizani, curatori ca actori cheie într-un proces de schimbare către o societate inspirată de sustenabilitate, prin promovare schimbului trans-sectorial transnațional. Acest obiectiv va fi atins prin activități care vizează:
O.2.1 Promovarea cooperării transnaționale și trans-sectoriale între organizații din diferite țări, precum și între artiști, din țările implicate și instituții. Cooperarea intersectorială va beneficia și de rezultatele pozitive ale FW, care a promovat diverse forme de artă și expresie artistică prin concursuri de artă, campanii digitale, festivaluri de film, acțiuni stradale.
O.2.2 Împuternicirea tinerilor ca forță motrice în tranziția alimentară, ca artiști și public, prin dezvoltarea unor acțiuni colective creative în diferite orașe ale UE.
O.2.3 Îmbunătățirea capacității de angajare a tinerilor și creșterea generării de locuri de muncă în sectorul creativ, în special în design industrial durabil și meșteșuguri artistice, prin oportunități de formare și participarea la târguri de locuri de muncă și evenimente de potrivire cu sectorul privat.
Indicatori de evaluare:
- Nr de colaborări trans-sectoriale stabilite între artiști și autorități locale; număr de referință = 95.
- Numărul de tineri suplimentari (18-35 ani) implicați prin participarea la activități creative, acțiuni colective; număr de referință = 266.
- Nr de designeri si meșteri/femei de arta perfecționați; număr de referință = 34.
- Numărul de designeri și meșteri/femei de artă care și-au crescut vânzările și clienții în domeniul proiectării și producției durabile ca urmare a proiectului.
Grupuri țintă
- Tineri profesioniști din sectorul creativ al UE. Artiști, studenți la artă, designeri, artizani, curatori, artiști și alți lucrători creativi, în special pentru cei între 18-35 de ani, din UE, în special din țările proiectului (IT, BE, CY, GR, NL, PT, RO, SP) care vor beneficia de formare, granturi, oportunități de creare de rețele și potrivire între afaceri.
- Tineri activiști: tinerii activiști, activi ca indivizi, grupuri locale informale sau formale vor beneficia de Școala de artivism și de apelurile la spectacole publice de artă.
- Autorități locale: proiectul implică AL din 8 țări, inclusiv trei Municipalități/Agenții metropolitane (Milano, Almere, Brașov) și mai multe orașe partenere ale proiectului (Bruxelles, Salonic, Nicosia Barcelona, Lisabona) găzduind spectacole publice, expoziții și alte evenimente.
- Tineri: tinerii sunt o țintă crucială nu numai pentru rolul pe care îl vor asuma în viitoarea guvernare, dar și pentru că sunt cei mai inventivi agenți ai schimbării. Activitățile proiectului sunt destinate tinerilor din diferite sectoare care vor putea participa ca grupuri informale la un apel pentru spectacole publice, la două sesiuni online despre artivism și să fie implicați în evenimente publice.
- OSC: OSC-urile locale vor fi ținta apelului pentru spectacole de artă publică, împreună cu grupurile informale de tineri.
Grupuri țintă indirecte:
- Sectorul privat: reprezentanți din industria alimentară și a băuturilor, întreprinderi creative și culturale interesate să exploreze noi oportunități de afaceri, potrivirea cu potențiali candidați în scopuri de recrutare, creșterea portofoliului de posibili furnizori externi etc.
- Instituții VET din domeniul designului interesate să dezvolte prototipuri/proiecte cu participanții la cantonamentul din cadrul proiectului.
- Publicul general.
Apel tineri designeri și artizani >> 01. Open Call_rules_Feed_Your_Future_extended deadline 21-05-2025
Apel Urban Bites pentru propuneri artistice >>> Guidelines - Open Call Public Art Performances - REDE