Despre Cookies

Folosim cookies pentru funcționalitatea site-ului și pentru a-ți oferi o experiență personalizată pe metropolabrasov.ro. Prin continuarea navigării, ne oferi acordul tău.

Funia wireless a Brașovului

Funia wireless a Brașovului

Sursa de finanțare: Administrația Fondului Cultural Național, sesiunea III/2015 proiecte culturale.

Durata proiectului: 15 septembrie – 15 noiembrie 2015

Buget total: 53.634,63 lei

Parteneri:

  • Inspectoratul Școlar al Județului Brașov,
  • Primăria Municipiului Brașov,
  • Liceul de Arte Plastice ”Hans Mattis Teutsch” Brașov.

Obiectivul proiectului:

Reinserţia monumentelor istorice în spaţiul comunitar şi promovarea acestora prin metode neconvenționale.

Rezultate:

Pentru promovarea a 11 monumente istorice ce fac parte din Ansamblul fortificațiilor medievale ale Brașovului s-a realizat o aplicație IT&C, prin care deținătorii de telefoane inteligente, cu ajutorul unei aplicații denumită Monumente Brasov, descărcată din Google Play sau Appstore, pot obține informații la fața locului despre fiecare monument, despre evenimentele culturale ale orașului și coordonate pentru orientare și deplasare la celelalte obiective. Caracterul inovator al proiectului a constat în utilizarea noilor tehnologii pentru promovarea monumentelor istorice in situ. Față de alte aplicații IT care au ca subiect monumentele istorice, aplicația realizată în cadrul proiectului adaugă informații pentru orientare itinerară a vizitatorilor.

Activități:

În Turnul Funarilor și în spațiul public din jur s-au derulat activități de animare a acestuia: un atelier demonstrativ de lucru cu un utilaj tradițional de împletit funii, un atelier demonstrativ de desen în grafit și un atelier de creație meșteșugărească, pentru 10 participanți, pe durata a șase săptămâni (o zi pe săptămână). Au participat la vizite ale fortificațiilor 113 elevi ai școlilor din Brașov, aceștia având parte și de activități creative de împletit sfoară, sub îndrumarea voluntarilor de la Liceul de Arte Plastice ”Hans Mattis Teutsch”.

Aceste activități au contribuit la refacerea identității culturale și a sentimentelor de apartenență, conectare și atașare la și față de propriul oraș, cât și la formarea gustului publicului pentru valori culturale reale.