Despre Cookies

Folosim cookies pentru funcționalitatea site-ului și pentru a-ți oferi o experiență personalizată pe metropolabrasov.ro. Prin continuarea navigării, ne oferi acordul tău.

Qualicities for sustainable development

Qualicities for sustainable development

Municipiul Braşov, oraş care prin dezvoltare naturală a generat Zona Metropolitană Braşov, este din anul 2004 membru al reţelei europene A.V.E.C. ( Alianţa Oraşelor Europene de Cultură) care cuprinde 36 de colectivităţi locale (oraşe sau aglomerări urbane) din 11 ţări europene. Reprezentanţi a 15 oraşe membre A.V.E.C au elaborat, cu sprijinul AFAQ-AFNOR (organism francez de audit) setul de criterii Qualicities care trebuie îndeplinit de către o colectivitate pentru a primi marca de calitate Qualicities.

Acest demers are ca scop sprijinirea colectivităţilor teritoriale membre AVEC în aplicarea Cartei Europene a Oraşelor şi Teritoriilor de Cultură. Marca de calitate Qualicities se adreseaza tuturor colectivităţilor care doresc recunoaşterea angajamentelor lor în favoarea unei dezvoltări durabile.

Qualicities pune accentul pe identificarea, consolidarea şi punerea în valoare a competenţelor personalului şi serviciilor publice precum şi pe angajamentul politic al oraşelor într-un proces de dezvoltare durabilă. Zona Metropolitană Braşov intenţionează să-şi continue dezvoltarea bazată pe politici de dezvoltare durabilă şi să-şi valorifice atuurile prin obținerea mărcii Qualicities.

Sursa de finanțare: programul sectorial Leonardo Da Vinci din Programul de Învăţare pe tot Parcursul Vieţii.

Bugetul total: 52.000 euro.

Parteneri/Instituţii de primire:

  • Municipalitatea din Anderlecht, Belgia
  • Municipalitatea din Evora, Portugalia
  • Consiliul Local Birgu, Malta.

Obiectivul proiectului:

Obiectivul principal al proiectului l-a reprezentat îmbunătăţirea abilităţilor şi competenţelor profesionale ale persoanelor din cadrul primăriilor localităţilor din Zona Metropolitană şi din alte organizaţii implicate în implementarea demersului de calitate Qualicities. De asemenea, este foarte important de conşientizat care sunt acţiunile și modalităţile de obţinere, dar, mai ales, de menţinere a mărcii Qualicities. Prin intermediul stagiului de pregătire profesională participanţii şi-au putut însuşi proceduri, bune practici, modele de analiză şi control, şi-au putut clarifica principiile şi acţiunile necesare realizării acestora.

Grup țintă:

Acest proiect a avut ca grup ţintă 20 de persoane angajate ale autorităţilor locale componenete ale Agenţiei Metropolitane Braşov şi ale instituţiilor de trimitere partenere.

Cei 20 de participanţi au efectuat stagii de pregătire a câte două saptamâni fiecare, ce s-au derulat în prima jumătate a anului 2011.