Foto: Dan Mălureanu
Finanțare: Administrația Fondului Cultural Național (AFCN)
Perioada de implementare: 17.07.2024 – 15.11.2024
Totalul proiectului: 87,600 lei
Finanțare nerambursabilă AFCN: 142 394.24 lei
Contribuția AMB: 16 537 lei
Parteneriat: Muzeul de Etnografie Brașov
Obiectivele proiectului:
- Valorificarea patrimoniului cultural imaterial reprezentat de rețete, obiceiuri, ritualuri la masă pentru delectarea diverselor categorii de public;
- Realizarea unor produse culturale de calitate, accesibile si atractive publicului larg
- Utilizarea unor metode inovatoare de cercetare si prezentare a informatiilor privind patrimonial cultural imaterial din sfera civilizatiei mesei si a gastronomiei traditionale
- Promovarea in context actual a culturii traditionale si a patrimoniului cultural imaterial prin utilizarea unor mijloace in acord cu asteptarile si nevoile culturale ale publicului tinta
Grup țintă:
- 1200 de persoane care vor primi broșurile tiparite
- 60 de persoane care vor participa la lansarea bronsurii
- Minim 10000 de persoane care se vor informa pe paginile de socializare si pe site-urile partenerilor
- Minim 400 de elevi care se vor informa cu privire la anumite teme postate casetele luminoase
- Minim 1000 de persoane care vor vizualiza cele 5 retete realizate din temele abordate in proiect
- 20 de persoane care vor participa la workshop-ul si degustarea la evenimentului Thermopolia si merenda – Fast dood-ul care ne-a ]nsoít din vremea romanilor
- 30 de persoane care vor participa la evenimentul Ciocolatherium
- 20 de persoane prezente la activitatea Basmul si povestea – ca izvor al bucatariei romanesti
- 20 de persoane prezente la evenimentul Five O Clock Tea – reconstituire de epoca cu costume si preparate culinare
- 20 de persoane prezente la atelier Cafea si cafenele – extraordinara aventura a unei bauturi care in 3 secole a devenit simbolul lumii moderne al burgheziei si oamenilor intreprinzatori
Rezultate:
- Se vor organiza 6 ateliere cultural educative care vor încerca să ofere o alternativă culturală, o aventură a cunoașterii și o călătorie în timp cu ajutorul căreia să descopere obiceiuri, tradiții, superstiții și credințe legate de anumite bucate și preparate. Activitățile vor avea în vedere atingerea aspectelor legate de obiceiurile la masă, gusturile, preferințele și imaginarul colectiv privind unele alimente si băuturi. De asemenea, activitățile vor oferi publicului informații de ordin senzorial, pe lângă cele cu caracter științific și cultural.
- Un produs cultural – Broșură care va fi realizată cu ajutorul unui istoric specialist în tradiții și istorie locală și va include 7 capitole. Publicul larg va avea acces la informații interesante privind comerțul de mirodenii în Evul Mediu și Epoca Modernă, în centrul și sud estul Europei, despre marile tradiții culinare urbane, despre apariția și evoluția cafenelelor care în Imperiul Habsburgic aveau rolul de a fi etalonul calității vieții urbane și un simbol al modernității
- Videoproiecții - 5 videoclipuri cu rețete realizate în timpul atelierelor, care vor fi puse la dispoziția publicului larg pe site-ul Muzeului de etnografie, pe siteul AMB și vor fi transmise bibliotecilor școlare din județul Brașov.
Intrarea la evenimente se va realiza în limita locurilor disponibile, prin completarea următorului formular: https://forms.gle/ofot3j3Hor5UhUpt6